måndag 11 april 2011

Tillbaka efter några dagar.

Måndag, och det betyder nya krafter och tag. Det vill säga att helgen varit en aning kämpig och tung. Uppdaterat med en del mörka, lite bittra och jobbiga inlägg, som jag sedan helt enkelt raderat för att försöka avskaffa negativiteten. Ja, det ÄR ju så skönt att skriva vare sig man är lycklig, olycklig eller likgiltig. Men jag vill att det självklart ska vara så positivt det bara går här i mina stycken. För även om dom är enkla är dom enda männskliga. Precis så som vi alla är. Männskliga. Min mage därimot vill INTE jobba med mig. Den svider, måste kuta till toaletten x antal gånger per dag, olidliga magknip, växlande temperatur skillnader dvs. ibland ohyggligt varm och ibland alldeles genomfrusen. Är det en effekt av Thailand? Bara ätit något dåligt? Eller rent av stress? Vem vet, jag fortsätter ialf att drömma.. Drömmer om jobb, utbildningar, karriäer, pulserande storstad, möjligheter, nya människor, flyttkartonger staplade på varanndra. Jag ska kriga. Jag ska kämpa för det jag vill.


Notis: Ikväll ska vi tvätta. Och det är min man GRYM på. Plus att han tycker om det, som han påpekade 3 gånger igår. Så det är faktiskt hans område, jag hjälper ju till såklart men expertisen lämnar jag till honom. Han vet precis hur allt ska tvättas, torkas, torktummlas, hängas och vikas. Han har nog nästan mer kärlek för kläder änn vad jag själv har. :)



En av mina favoriter. K.Moss i sin enkelhet.

Inga kommentarer: