onsdag 27 april 2011

Hoho

Varit uppe sedan 8, men endå har ingen frukost blivit av. Jag har nog en tendens att stå ut in i det sista ibland, tills jag blir så hungrig att jag nästan inte kan få ner en tugga pga illamående. Eller så beror det helt enkelt på hur jävla jobbigt saker och ting är just nu. Jadå, vem sa att livet är enkelt?
Många äter för att trösta sig själva, jag gör tvärtom. Jag slutar äta för att göra det hela ännu värre. Självplågande kan vara den enklaste av plågor. Bara jag och ingen annan har kontrollen och när jag plågat mig själv i ett par timmar, måste jag till slut bara ge efter och äta. Vare sig jag känner för det eller inte. För hur det änn är, så älskar jag mat. Den där härliga känslan av att smaka något riktig utsökt. Och hur riktig husmanskost slår godis i hästlängder.

"Då dansar smaklökarna tango." -sagt av liten dennis.

Inga kommentarer: