torsdag 7 april 2011

Se upp med kommatecken.

Allvarligt talat nu, så försöker jag hitta tillbaka denna morgon till min stora inspiration och kreativitet. Som funnits hos mig senaste dagarna. Jag vill påpeka att humor är ett ypperligt sätt att locka fram det med.

Går ialf tillbaka till en mening från Igelkottens elegans: "se upp med kommatecken."
Jag ÄLSKAR kommatecken. Kommatecken betyder att meningar kan fortsätta i all oändlighet. För jag har ju självklart ingen särsklid kaxig uppfattning om exempelvis långa styckens uppbyggnad. Jag skriver precis det jag känner för, och försöker såklart att göra så korrekt som möjligt. Men att skriva en mening som handlar om just meningens uppbyggnad, och sedan berätta genom att skriva en mening att man älskar kommatecken. (Och sedan göra en punkt) DET är rätt ironiskt tycker jag, men framförallt humoristiskt. :)








Hunden Rodo på hotellet i Koh lanta var en humor i sig. Följde våra steg flitigt överallt, gömde mina fliflop i flera dagar, tog ett bad i dammen, inte havet. I dammen satt han på rumpan och stirrade på guldfiskarna som cirkulerade omkring honom. Låg med huvudet lutandes mot staketet och såg ut över det oändliga havet.
Han låg i baren och myste medan jag läppjade på en Singha. Sjävklart är alla medvetna att undvika hundar i Thailand, men Rodo var kanske närgången men ingen vildhund. Det visade sig när vi besökte ett annat hotell en bit bort, då han som alltid följde efter oss. När vi kallade på honom, för att undvika att han skulle ta ett dyk ner i deras pool. Hördes plötsligt en röst "It's my dog!" Han ägdes alltså av en långvarig kvinnlig turist på moppe och krycka. Han verkade inte spendera mycket tid med henne, eftersom han ständigt var på vårat hotell.
Han var underbar. Och jag kommer nog aldrig glömma honom!

3 kommentarer:

linn sa...

härligt :)

hanna sa...

ååå vilken sötnos!

Linda Pettersson sa...

Jaa, en sån goding den hunden :)
kul ni är här hos mig!!