torsdag 21 april 2011

Hur känns det SJ,

att vara typ Sveriges mest hatade?

Uppdrag grannskning hade ett riktigt trevligt utlägg om Sj och Trafikverket igår på ettan. Vad. i. hela. håller människorna på med?! Staten vill att bolaget ska gå i så mycket vinst som möjligt, så därför är kostnaderna för reparationer och säkerthet minimala. Och hur fan kan Sj påstå att de är billigt att åka tåg?! Ett månadskort för nästan 4000 kr, känns det rimligt för en student? Faktiskt INTE tycker jag. Personligen tycker jag att Sj inte borde vara vinstdrivnade utan helt enkelt en samhällslänk för Sverige att fungera. För något sådant betalar jag gärna skatt för, om det finns en service för mig att ta mig runt i landet på ABSOLUT bästa möjliga sätt, för att jag som individ ska kunna ha så stor framgång som möjligt när det gäller min egen utbildning, karriär och utveckling. För det är ju det Sverige kräver, du måste kunna pendla eller flytta om du erbjuds jobb, även om det är 50 mil ifrån din egen hemort.
HUR många människor är tvingade att pendla i det här landet? SJUKLIGT många! Och att behöva välja ett bolag som har bristanade säkerhet för att man helt enkelt är tvungen är ju bara helt upp och ner.

Jaha nu har jag lagt ett litet eget utlägg, intressant kanske. :)

Inga kommentarer: